Przedszkole Publiczne w Seceminie
Warsztaty kulinarne u Smerfów - projekt edukacykny "Zdrowe dzieci"
15 lis 2023
14 listopada dzieci z grupy Smerfy z Publicznego Przedszkola w Seceminie rozpoczęły przygodę z Projektem Edukacyjnym Ministerstwa Zdrowia „Zdrowe dzieci”, którego celem jest propagowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci do lat 6 oraz promocja zdrowych nawyków żywieniowych wśród ich rodziców, opiekunów i nauczycieli, personelu przedszkoli i żłobków.
W tym dniu przedszkolaki zapoznały się ze schematem piramidy zdrowego żywienia, po czym wspólnie wykonały własną piramidę z produktów wyciętych z różnych materiałów reklamowych. Następnego dnia odbyły się warsztaty kulinarne „Smacznie, zdrowo i kolorowo”, w których uczestniczyli także rodzice przedszkolaków. Warsztaty rozpoczęły się jarzynową gimnastyką, po czym wszyscy usiedli do pracy. W efekcie powstały prawdziwe dzieła sztuki, które szybko znikały z talerzy, pięknie udekorowane kanapki, warzywne szaszłyki, soki z ze świeżych owoców oraz mleczno-owocowe koktajle. Wszystko wyglądało, ale też smakowało przepysznie. Nieoceniona okazała się pomoc rodziców, którzy wykazali się dużą kreatywnością. Było wesoło, smacznie i sympatycznie. Dzieci potrafiły dzielić się produktami, działać wspólnie i zgodnie. Nie bały się próbować nowych smaków. Takie warsztaty okazały się dla nich prawdziwą frajdą. Na twarzach promieniał uśmiech i zachwyt. Była to niezapomniana kulinarna przygoda edukacyjna dla najmłodszych na temat zdrowego odżywiania.
Nad przebiegiem warsztatów czuwała wychowawczyni grupy Smerfów – pani Kamila Wiśniewska oraz nauczyciel wspomagający – pani Agnieszka Szokalska. Udział w projekcie z pewnością przyczynił się do zwiększenia świadomości dzieci i rodziców na temat roli zdrowego odżywiania w życiu dziecka dla jego prawidłowego funkcjonowania.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2023-11-15 |
Data publikacji: | 2023-11-15 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 504 |